poniedziałek, 4 marca 2013

Tabloidy.

O matko muszę się z wami tym podzielić!! 

Honey ma nową fryzurę!! OMG!! Podoba się wam?!



 Tablodyzacji mediów.

 Niestety doświadczyliśmy jej bardzo mocno w ostatnim czasie. Szczególnie dzięki procesowi Katarzyny W.  W dniu dzisiejszym na każdym ,,szanującym się'' portalu internetowym znajdziemy informacje o toczącej się sprawie sądowej i jej pochodnych.  Śledzimy wszystko, zaczynając od zeznań świadków, a kończąc na tym to jak oskarżona zachowywała się, w co była ubrana, a nawet niezbędną informację o tym, że ,,zła matka'' przytyła w areszcie śledczym 5 kilo. 
Rzeczą, która najbardziej zszokowała mnie (do tej pory, bo wszystko dalej trwa i co chwile będzie docierać do opinii publiczne coś nowego), związaną z tą sprawą, była relacja z kamery helikoptera TVN 24, który śledził drogę mamy Madzi od aresztu aż do samego sądu. 
Kobieta stała się również gwiazdą portali plotkarskich. Po wpisaniu w wyszukiwarce na pudelek.pl nazwiska  ,,czarownicy'' zaskakuje liczba napisanych ,,artykułów'' na jej temat. Jest ich aż 117. Pewnie o wiele więcej o ile próbować dalej wpisywać powiązane słowa kluczowe.

Portal krzyczy głośno nagłówkami:
  • ,,Waśniewska będzie chciała UWIEŚĆ STRAŻNIKA I UCIEC?''
  • ,,Waśniewska: NIE TAŃCZYŁAM NA RURZE''
  • ,,WAŚNIEWSKA SIEDZI NA KONIU!''



  W kraju, gdzie drugą, według aktualnych badań, najczęściej kupowaną gazetą jest Fakt, informacje o celebrytach i o ,,niezwykłych zwykłych'' ludziach, którzy nie śpią, bo trzymają kredens, sprzedają się świetnie. Niestety takie zjawisko występuje na całym świecie. Cała machina jest tak rozbudowana, że w niektórych krajach politycy płacą tabloidom żeby pisały o nich przychylnie, szczególnie podczas zbliżającej się kampanii wyborczej.



   Dzisiejszy post chciałabym poświęcić jednak portalom plotkarskim. Z obawą dostrzegam, że wiele z moich znajomych poświęca chociaż kilka minut dziennie lub tygodniowo na prześledzenie ploteczek. A co gorsze wierzą w to.

Ranga newsów jest bardzo wysoka, tak samo jak warsztat piszących tam osób, bo raczej niepoprawne i nie uzasadnione byłoby użycie słowa ,,dziennikarzy''. Jak świadczą o tym same tytuły, tematy sensacji.

Pierwsza perełka z wczoraj:
Wiadomo, kiedy dodajemy newsa, bardzo ważnego i kluczowego dla społeczeństwa ciężko zadbać o gramatykę i ortografię.

W tym momencie patrząc na tytuł zastanawiam się czy rzetelny portal reklamuje film pornograficzny z udziałem Krzysia stąd news ,,Ibisz w nowej dziewczynie''
I to nurtujące często pojawiające się pytanie ,,Ładna?''
,,Artykułowi'' towarzyszy obszerna fotorelacja ukazująca wszystkie mankamenty urody ,,wiecznie młodego Krzysztofa'' oraz ,,kobiety o kwadratowej twarzy''.
Oczywiście włącza to nienawiść anonimowych użytkowników internetu.
Szczególnie pięknych dziewczyn, będących w rzeczywistości zakompleksionymi, otyłymi, pryszczatymi 13-latkami:


Kolejnym szokującą informacją jest:

Portal podaje tą szokującą informację powołując się na szanowaną gazetę ,,Super Express''

,,Do tej pory obejrzeliśmy 23 odcinki. Oznacza to, że Małgosia przy każdym wykorzystuje 8 par rękawiczek.''

Śledztwo dziennikarskie zostało przeprowadzone bardzo skrupulatnie. Osoba pisząca musiała powołać się na opinie eksperta, który obejrzał wszystkie odcinki wytrzymując skrzekliwy głos pani od białych rękawiczek, a co trudniejsze przeliczyć wszystkie zużyte pary! Później do pracy przystąpił matematyk, który dzięki funkcjom, całkom i innym magiom wyliczył, że zużyto aż 200 par!

Z niecierpliwieniem czekamy na informację ile z nich było brudnych, czy je wyprano  i  najważniejsze co oczywiście zrobiono z tymi czystymi! Może przekazano na np. Pomóż przetrwać dzieciom zimę?


A TERAZ PORADNIK DLA MŁODYCH AMBITNYCH PRAGNĄCYCH ZACZĄĆ PRACOWAĆ W INTERNETOWYCH TABLOIDACH:

  1. Informator. Osoba, która przekazuje nam newsa musi być wiarygodna. Zawsze nazwij ją bliskim znajomym, osobą z rodziny, ewentualnie, gdy to nie przejdzie użyj nazwy: wiarygodne źródło, wiarygodny informator. Cynk dostajemy drogą internetową na maila. Czytamy. Dziękujemy. Przepisujemy. I dodajemy. Nie dzwonimy, nie chcemy numerów, nie sprawdzamy. Źródło na 100% jest wiarygodne.
  2. Temat. Temat musi być odpowiedni. Tylko sprawy ważne, kluczowe. Nie piszemy o bredniach, czyli nie obchodzi nas polityka, gospodarka itp. Piszemy o na prawdę ważnych rzeczach! Np. nowa fryzura gwiazdy, brzydka sukienka, zły makijaż, gwiazda robiąca zakupy. I priorytet. GWIAZDY BEZ MAKIJAŻU. GWIAZDY Z DZIWNYMI MINAMI. GWIAZDY W KOMPROMITUJĄCYCH SYTUACJACH.
  3. Forma. News musi ukazać się szybko (w końcu jest kluczowy dla życia milionów Polaków). Nie zważaj na styl. Pisz szybko. Masz tą informację jako pierwszy.
  4. Zdjęcia. Dużo zdjęć! W końcu jesteśmy wiarygodnym źródłem! Musisz na prawdę pokazać jaką ona ma tłustą dupę i ile zmarszczek, żeby zwiększyć czytalność
  5. Tytuł. Musi powalić na kolana. Np. ,,Kanye łapię Kim za pierś! (ZDJĘCIA)''. Ktoś założył ubranie z sieciówki, a nie od projektanta. ,,X niedługo wyląduje na ulicy. NIE MA PIENIĘDZY!''. Koniecznie na końcu tytuły musisz dodać ,,?!'' Pamiętaj to bardzo ważne!
  6. Bądź uprzejmy. Zawsze zapytaj swojego czytelnika o zdanie. ,,Wielkie dupsko X. Seksowne?!''. Używaj również stwierdzeń typu: Ładna?, Seksowny/Seksowna?, Ubralibyście się tak? Odważnie? Podoba się wam? Musicie w końcu zadbać o opinię wykształconych czytelników, wypowiadających się z sympatią w elokwentny sposób. 
A kto nie lubi?? No tak 20 osób...

A teraz informacja dla wytrwałych, chociaż wątpię, że się znajdą. Za dużo tekstu, za dużo czytania. A więc tadaaaaaam: od tygodnia nie golę pach. 
Tak w ramach tabloidowych informacji. 

Ciąg dalszy nastąpi. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz